הינך נמצא כאן

לטיפ הבא >

לטיפ הבא >

מחקר חדש: על תזונה ים-תיכונית ושיפור הבריאות

 
 
.

השקעה משתלמת: אנשים שהקפידו על תזונה ים תיכונית בשילוב עם פעילות גופנית במשך שמונה שבועות, נהנו מהיתרונות הבריאותיים של אורח חיים כזה, אפילו שנה אחרי – כך לפי מחקר בריטי שפורסם במגזין Microvascular Research. המחקר עקב אחרי 20 משתתפים בני 55 בממוצע, שבד"כ אינם פעילים גופנית. חלק מהמשתתפים עברו לתזונה ים תיכונית המאופיינת בצריכה מוגברת של פירות וירקות, אגוזים, שמן זית, קטניות ודגים. הם גם שילבו פעילות גופנית בעצימות בינונית. קבוצה שנייה הוסיפה רק פעילות גופנית לשגרת היום יום. נמצא כי בקרב הנבדקים ששילבו תפריט ים תיכוני עם פעילות גופנית במשך שמונה שבועות, חל שיפור משמעותי  בזרימת הדם לתאים שבכלי הדם עצמם  - הקשורה להקטנה את הסיכון לפתח מחלות לב וכלי דם. השפעות חיוביות אלה נראו אפילו 12 חודשים לאחר שהמשתתפים בניסוי הפסיקו להקפיד על תזונה ים תיכונית ופעילות גופנית. 

לכתבה: http://www.foodnavigator.com/Science/Mediterranean-diet-has-lasting-health-benefits-say-researchers

למחקר המלא:

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0026286214001198

(בתמונה: מנה של שפית מרב פוריץ, צילום, אורן שלו)
 

למתכונים מבוססים תזונה ים-תיכונית - כאן