הינך נמצא כאן

לטיפ הבא >

לטיפ הבא >

פחות אמירות שיווקיות - יותר ערכים בריאים

 
 
.

תזונה בריאה יותר חשובה מאד בגיל צעיר: היא חיונית להתפתחות גופנית תקינה, הקניית הרגלי אכילה שמלווים את הילד לאורך כל חייו, ושמירה על הבריאות.  אבל בעידן של שפע מותגים, ממתקים ומזונות מעובדים עתירים בסוכר ושומן, הורים רבים מגלים כי עידוד הילד לאכול נכון הוא אתגר לא פשוט, ובדרך כל הוא יעדיף ממתקים וחטיפים.  איך בכל זאת עושים זאת?

זה אולי ישמע מפתיע, אבל כדאי להימנע מתיאורים שיווקיים שונים לגבי המזון הבריא, ובייחוד ממילים כמו "חשוב", "בריא", ו"מזין" - כך לפי מחקר אמריקאי של אוניברסיטת שיקגו שיפורסם בJournal of Consumer Research-.

במסגרת המחקר, ילדים בגילאי 4-5 חולקו לשלוש קבוצות, וסופר להם סיפור על ילדה שאכלה קרקר חיטה אפוי, ואח"כ יצאה לשחק. לקבוצה אחת נאמר, שהילדה הרגישה "חזקה ובריאה" לאחר הארוחה, ואילו לשנייה נאמר כי "הקרקרים היו לה טעימים והיא הייתה שמחה". לקבוצה השלישית לא נאמר דבר לגבי תחושות הילדה. לאחר מכן, הוצע לילדים לאכול את מה שהילדה אכלה בסיפור. בעוד שהילדים בקבוצה הראשונה אכלו 3 קרקרים בלבד, הילדים בקבוצה השנייה אכלו בממוצע 7.2 יחידות, ואילו הילדים בקבוצה השלישית, שלהם לא נאמר כלום לגבי ההשפעה, אכלו 9 קרקרים. התוצאות האלה חזרו על עצמם גם כשהקרקרים הוחלפו בגזרים.

להערכת החוקרים, הסיבה לכך נעוצה בהנחה של הילדים, שאם המזון טוב עבורם, הוא אינו יכול להיות גם טעים. לכן, הם ממליצים להורים לתת לילדים לבחור בעצמם את המזונות אותם יאכלו, בלי לשווק להם אותו, ובתנאי שהאפשרויות שמתוכם יבחרו יהיו גם בריאות יותר. 

למחקר המלא אשר בוצע על ידי חוקרות מאונירסיטת קלוג (Kellog) מאוניברסיטת נורת'-ווסטרן (Northwestern) שבארה"ב - לחצו כאן