הינך נמצא כאן

לטיפ הבא >

לטיפ הבא >

פסח אפשריבריא

 
 
.


רעיונות לבילוי אפשריבריא בחופשת הפסח 

חג האביב הוא זמן נהדר לצאת מהשגרה ולפני שניגשים לאכול, כדאי לשלב בטיול גם הליכה בטבע, רכיבה על אופניים או פעילויות נוספות. הורים מספרים שהאכילה בחיק הטבע הופכת לחווייתית ואפילו טעימה יותר כאשר משולבת בטיול גם פעילות. ישנם הורים שממליצים, במקום או בנוסף להליכה, לקחת לטיול כדור ולשחק עם הילדים. ישנם משחקים רבים שניתן לשחק בטבע כמו למשל מחניים, כדור רשת, חיי שרה, מטקות, עמודו, כדורגל ועוד. המשחק תורם לחוויה המשפחתית וגם לבריאות. במהלך משחקי כדור מופעל פלג הגוף העליון, ובכך הוא תורם לפיתוח סבולת לב ריאה, לחיזוק השרירים, קואורדינציה, שיווי משקל, זריזות ועוד. חופשה פעילה היא גם בריאה יותר וגם מהנה לבני המשפחה כי היא שמה את המשפחה והפעילות המשותפת במרכז החוויה

חופשה פעילה – גם ליד הבית

גם מבוגרים אוהבים לשחק אבל לא תמיד מזדמן להם לשלב משחקים בשגרת היום יום. חופשה פעילה לא בהכרח  מחייבת לנסוע רחוק או לקחת ימי חופשה מרובים מהעבודה. עם המעבר לשעון קיץ- אנו זוכים ליותר שעות אור, כך שניתן להחליט על שעה של פעילות, גם אחרי יום עבודה, ולצאת לשחק עם הילדים בגינה הציבורית או הפארק הקרוב לבית. אפשר לנצל את החג כדי ללמד את הילדים לשחק במשחקי הילדות עליהם גדלתם. רוצים להיזכר? החוברת של משרד החינוך – "משחקים של פעם" מרכזת עבורכם את מיטב משחקי הילדות- שבע על הקיר, חמש אבנים, דג מלוח ורבים אחרים. נשמח שתשתפו אותנו במשחק האהוב עליכם.

חג הפסח הוא הזדמנות להשלים זמן איכות עם משפחה

אורח החיים העכשווי מאופיין במידה רבה בתחושה של "מרדף אחר השעון", לחץ בזמנים ורצון להספיק עוד ועוד. בעשורים האחרונים ריבוי המטלות והרצון לעשות דברים רבים בזמן קצר הוביל לכך שישנם אנשים שחשים שאין להם זמן להכין ארוחה משפחתית כפי שהיו רוצים. ישנן משפחות שבמשך השבוע לא נוהגות לקיים שגרה של ארוחות משפחתיות אלא נוהגים "לחטוף" משהו המקרר על הדרך.

חופשת החג מהווה הזדמנות נהדרת לשבת עם בני המשפחה מסביב לשולחן, לשוחח על חוויות היום יום ולדון בנושאים שהיינו רוצים לשתף ולהתייעץ עם בני המשפחה. לקיום ארוחות משפחתיות יש יתרונות חשובים גם מבחינה חברתית וגם מבחינה בריאותית: ראשית, הארוחה המשפחתית יכולה לעודד אכילה של מזונות בריאים יותר כיוון שבדרך כלל יש מגוון גדול יותר של מזונות על השולחן. הילדים יכולים לבחור מהם, להיחשף למאכלים חדשים וגם להיות מושפעים מבחירת המזונות של השותפים לארוחה. כך הילדים יכולים לפתח הרגלי אכילה בריאים יותר כבר מגיל צעיר, ולהפחית בצריכת המזונות עתירי קלוריות, סוכרים, שומנים ומלח[1]. נוסף לכך, מחקרים המתארים את חשיבות הארוחה המשפחתית מצאו כי ילדים שאכלו ארוחות עם המשפחה לפחות שלוש פעמים בשבוע היו בעלי סבירות גבוה יותר לאכול מזונות בריאים ולהיות בעלי הרגלי אכילה בריאים יותר. השיחות סביב השולחן מאפשרות תקשורת טובה יותר בין ההורים וילדיהם, כך שההורים עשויים להיות מעורים יותר בחיי היום יום של ילדיהם[2]. הורים רבים בישראל מספרים שהם נוהגים לשבת לארוחות משפחתיות לאורך חופשת החג, לשתף בחוויות היום יום ולבלות זמן משפחתי עם הילדים.

 

 

 


[1] המשפחה והתנהגות האכילה-מתוך מאמרה של פרופסור מוריה גולן  שחף, מרכז לטיפול כוללני בהפרעות אכילה ובדמוי גוף בקהילה, תל אביבNutrition Reviews,  2004; 62, 1; 39-50

[2] CASA. (2012). The importance of family dinners VIII. The National Center on Addiction and

Substance Abuse, Columbia University. Retrieved from file:///C:/Users/Noam/Downloads/The-importance-of-family-dinners%20VIII.pdf