הינך נמצא כאן

לטיפ הבא >

לטיפ הבא >

פעילים ובריאים – גם בגיל השלישי

 
 
.

פעילים ובריאים – גם בגיל השלישי: פעילות גופנית מתונה וקבועה בגילאים המבוגרים, מסייעת בשימור יכולות הניידות העצמאית כך לפי מחקר של אוניברסיטת פלורידה שפורסם ב- Journal of the American Medical Association


המחקר שנמשך שנתיים וחצי, כלל 1,635 גברים ונשים בגילאי 70-89 שחולקו לשתי קבוצות: הנבדקים בקבוצה הראשונה הקפידו על 150 דקות הליכה בשבוע, וביצעו תרגילי כוח וגמישות. הקבוצה השנייה השתתפה בשיעורי חינוך לבריאות וביצעה רק תרגילי מתיחות שריר. במקביל, בוצע מעקב אחר מצבם הבריאותי של המשתתפים, לרבות יכולתם ללכת 400 מטרים בתוך 15 דקות. זה אולי נשמע כמו משימה קלה, אבל בגילאים המבוגרים היכולת הזו עושה את כל ההבדל בין התנהלות עצמאית יומיומית ואפשרות ללכת מהחניון לבית או לטייל לבד בשכונה, לבין תלות באדם נוסף. 
המחקר מצא כי אנשים שהקפידו על שגרה פעילה, שימרו את יכולות הניידות העצמאית שלהם ב-18% יותר בהשוואה לאנשים לא פעילים. פעילות גופנית גם הפחיתה את הסיכון להתפתחות ארוכת טווח של מצבים הגורמים לנכות פיזית בקרב בני הגיל השלישי.

 

למחקר המלא: לחצו כאן