הינך נמצא כאן

לטיפ הבא >

לטיפ הבא >

צעד 8: שיווק התכנית ושיתוף העובדים

 
 
.


צעד 8: שיווק התכנית ושיתוף העובדים - תקציר

שלבים מרכזיים, הערות, המלצות לכלים וסטטוס ביצוע

שלבים מרכזיים

הערות והמלצות לכלים

ביצעתי

סטטוס

תכנון תכנית תקשורתית בארגון בשיתוף העובדים

מצגת: איך לנהל תקשורת ארגונית יעילה?

 

 

השקה רשמית (טקס/אירוע) בנוכחות ההנהלה

 

 

 

חשיפת התכנית, הפעולות והמסרים בקרב העובדים, במגוון ערוצים מותאמים לצרכים, ולאורך התכנית

 

 

 

קיום אירועים, תחרויות ומתן תמריצים, הכרה ופרסים לאורך התכנית

 

 

 

 

צעד 8: שיווק התכנית ושיתוף העובדים 

שיווק התכנית ותקשורת עם העובדים 

שיווק התכנית לעובדים הוא צעד בעל השפעה משמעותית על רמת העניין בתכנית, על התמיכה בה ועל השתתפות פעילה של העובדים מכל הרמות. כדאי לזכור כי העובדים הם מוקד התכנית, לכן מומלץ לערב אותם בכל שלביה, החל מגיבושה ועד להטמעתה. יש לשאול: מה חשוב לעובדים? מה קשה להם? מה יעודד אותם לאמץ את הנושא? אלו דרכי תקשורת מועדפות מבחינתם? האם יש הבדלים בין ההעדפות של גברים לעומת נשים? כיצד אפשר לגשר/לתת מענה להבדלים הללו? האם יש הבדל בהעדפותיהם של עובדים ממגזרים שונים, או שמצבם המשפחתי שונה? כדאי להתייחס להבדלים גם בהליך השיווקי.

דוגמה מהשטח - אריאל אזוגי מבנק דיסקונט על שימוש בתקשורת הארגונית

מערכת התקשורת הארגונית היא כלי נוסף להטמעת התכנית וכדאי להשתמש בה כדי לתת מענה לצרכים הבאים:

חשיפה ונראות של התכנית: הצגת יתרונותיה להנהלה ולעובדים.

הקניית ידע שימושי כדי לסייע באימוץ התנהגויות חדשות.

חיזוק יחסי האמון בין העובדים להנהלה.

שיתוף העובדים בכל התהליכים שפורטו לעיל.

פיתוח ושימור דרכי תקשורת רציפות והולמות בין הגופים המעורבים ביישום תכנית.

הערכת התכנית.

 

להלן הצעות לערוצי תקשורת אפשריים:

עלון/ניוזלטר ארגוני.

רשימות תפוצה בדואר האלקטרוני.

טלפונים ניידים.

קבוצה פנימית ברשתות החברתיות, לרבות קבוצות ביישומונים באפליקציות (כגון Whatsapp, Viber, Telegram).

לוחות מודעות.

 רשת פנימית של הארגון (אינטראנט).

ישיבות, כנסים, וכינוסים.

 

כאמור לעיל, אפשר להשתמש במערכת התקשורת הארגונית לצרכי הדרכת עובדים בשלל התכנים בהם תעסוק התכנית, למשל:

העשרת הידע בסוגיות בריאותיות והצעות לפתרון בעיות.

הפרכת תפיסות מוטעות.

עידוד עמדות, אמונות וגישות המקדמות בריאות.

הדגמה של מיומנויות ושיטות לחיים פעילים ובריאים.

 

המלצות לשיווק בריאותי יעיל בארגונים:

כדאי למתג את התכנית על ידי שימוש בלוגו ובשפה גרפית אחידה כדי לאפשר לקהל להיות שותף בגישה ארגונית רחבה. לדוגמה: ספר המותג של אֶפְשָׁרִיבָּרִיא.

כדאי לנסח המלצות מפורטות ולא סיסמאות מתחכמות.

יש להתאים את ערוצי התקשורת בארגון לקהלי היעד ולהיעזר בערוצי מידע מגוונים. כך תנגישו את המידע ליותר עובדים.

כדי לזכות בתשומת לב מרבי מציבור העובדים, כדאי לתכנן את תדירות הפצת המסרים ותזמונם, ולהתאימם לסדר היום הארגוני.

לקידום ההכרה ארגונית בהישגי העובדים כדאי לפרסם סיפורי הצלחה של עובדים. כך יוכלו עמיתיהם לשאוב עידוד ולפעול בדרכים שהוכיחו את עצמן בסביבתם הקרובה.

לעידוד השיח הציבורי בארגון ושיתוף העובדים רצוי להיעזר בערוצי התקשורת עם העובדים אשר יכולים להוות מרחב לשיח ציבורי ולשיתוף. כך, למשל, יכולים העובדים לשתף את עמיתיהם בהישגיהם, לשתף מתכונים, לעדכן על קיום אירועים ועוד.

מתן משוב למנהלים ולמובילי התכנית אודות התכנית: העובדים יכולים להשתמש בתקשורת ארגונית כדי לתת משוב מחד, ולהביע את רצונותיהם מאידך, כחלק ממערך ההערכה.

 

רעיונות לפעולות נוספות:

ארוחה חגיגית (בוקר או צהרים, תוך התחשבות בעובדי משמרות) להשקת התכנית ולעדכון העובדים במרכיביה; תליית כרזות ואספקת מידע בריאותי ברחבי מקום העבודה (דוגמאות בהמשך), אירועים לעובדים ברוח הבריאות, חיבור עם תכניות אחרות, טיולים ברוח הבריאות ועוד.

 

דוגמה מהשטח - איך לתקשר את התכנית?

בחברת מזון באזור השרון החליטו העובדים יום אחד על רעיון שיעזור להם לשמור על חיים פעילים ובריאים יותר. הם לקחו דף גדול ולבן, תלו אותו על הקיר, רשמו את השמות שלהם והתחילו לתעד – כמה כל אחד הצליח לרדת במשקל? כמה פעילות גופנית הוא ביצע? כמה עלה במדרגות? כמה הלך בחוץ? כל מספר תועד ומדי שבוע עשו העובדים תחרות ידידותית ביניהם. מי ניצח? "כולנו", הסביר דוד, עובד בחברה. "התחרות התחילה בינינו, עד שהבנו שזה פשוט עוזר לנו להיות פעילים יותר".