הינך נמצא כאן

לטיפ הבא >

לטיפ הבא >

9 מתוך 10 ילדים בארה"ב צורכים נתרן בשיעור גבוה מהמומלץ

 
 
.

האם גם הילדים שלכם צורכים יותר מדי מלח? תשעה מתוך 10 ילדים בארה"ב צורכים נתרן (המינרל העיקרי במלח) בשיעור הגבוה מהמומלץ, ואחד מתוך כל שישה ילדים סובל מלחץ דם מוגבר – כך לפי הנתונים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC). 

צריכת נתרן מופרזת נמצאה כקשורה למגוון רחב של מחלות, ביניהן מחלות לב וכלי דם, כליות, ויתר לחץ דם. גם בארץ המצב דומה, ועל פי נתוני משרד הבריאות, בני הנוער בישראל צורכים בממוצע 12 גרם מלח ביום – פי 2 מהכמות המירבית המומלצת. 

עיקר המלח העודף בתפריט שלנו לא מגיע דווקא מהמלחייה, אלא מהמזון המעובד. אז מה אפשר לעשות? ד"ר איליאנה אריאס, סגנית מנהלת ה-CDC, מציעה בסרטון הבא מספר שינויים קטנים שכל אחד יכול לאמץ על מנת להפחית בצריכת הנתרן של בני המשפחה.

במהלך הקניות בסופר, חשוב לקרוא את תוויות המזון, ולבחור את המוצר עם ערכי הנתרן הנמוכים ביותר. במהלך הבישול, כדאי להפחית בהדרגה את כמויות המלח. על מנת לשמור על הטעם אפשר להשתמש בתבלינים, עשבי תיבול ופירות הדר. והכי חשוב, לזכור כי בלוטות הטעם מתרגלות מהר מאד לטעמים חדשים, והפחתת המלח היא משימה בהחלט אפשרית. 

למידע נוסף, טיפים והמלצות לקצץ בכמות המלחים ובצריכת הנתרן לילדים - כאן