הינך נמצא כאן

לטיפ הבא >

לטיפ הבא >

כל דקה נחשבת - הולכים על פעילות כל השנה

 
 
.

ביום שישי ה-26 באוקטובר יצוין בישראל יום ההליכה העולמי (לכל הפרטים והאירועים הקרובים אליכם לחצו על הקישור: http://www.walkingday.co.il ), וזו הזדמנות מצויינת לרכז עבורכם את כל המידע וההמלצות שיאפשרו לכם להיות בתנועה וליהנות מהיתרונות הבריאותיים הרבים של פעילות גופנית – בכל מצב ובכל גיל.

מהם היתרונות של פעילות גופנית?

היקף מומלץ של פעילות לפי ארגון הבריאות העולמי WHO:

איך מתחילים? משלבים פעילות ביומיום

כאשר משלבים פעילות גופנית באורח החיים היומיומי ובמטלות השגרתיות, קל יותר להתמיד ולשלב את הפעילות כחלק טבעי בשגרת החיים. 

  • אפשר להתחיל בהליכה יומית בזמן שנוח ומתאים. במידה וניתן, אפשר לקבוע זמנים קבועים לפעילות.
  • כדאי לנסות למצוא שותפ/ה שמתלווים לביצוע הפעילות: בן או בת משפחה, חברים, שכנים, או עמיתים לעבודה איתם ניתן להתמיד בשגרת פעילות.  
  • המלצה נוספת וחשובה היא, לנסות להפוך את הפעילות לחוויה של זמן איכות. כך למשל, במידה ואתם צועדים לבד, חישבו על זמן ההליכה שלכם כזמן פנאי אישי פנוי מדאגות שמוקדש לחשיבה ו"ניקוי ראש" תוך התבוננות והנאה מהטבע הסובב. במידה והולכים בצוותא עם פרטנר/ית או עם קבוצת אנשים ניתן לנצל את זמן ההליכה לזמן איכות חברתי וכך לשוחח תוך שמירת קצב הליכה אישי. 
  • אפשר לנסות להפחית את השימוש בכלי רכב ובמקרים שהדבר מתאפשר ללכת ברגל, אפילו חלק מהדרך, לעבודה, לביה"ס, לפגישות ולסידורים. לדוגמה, כאשר נוסעים בתחבורה ציבורית, כדאי לרדת תחנה אחת לפני התחנה המיועדת ולצעוד ברגל את המרחק, דבר המאפשר להגדיל את כמות ההליכה היומית שלנו.
  • אפשר גם לנסות ולהעדיף שימוש במדרגות על פני השימוש במעליות. 

להורדת עמוד ההמלצות והטיפים לקראת יום ההליכה לחצו על התמונה:

 

מתחילים צעד אחר צעד: מנצלים את ההתנהלות היומיומית לפעילות!

  • בוחרים במדרגות במקום במעלית.
  • הולכים עם הילדים לביה"ס. 
  • יוצאים ברגל לקניות ולסידורים
  • חונים במקום מרוחק מעט.
  • מטיילים עם חברים ב"פגישות הליכה".
  • יוצאים להפסקת הליכה.

 

תכנים מומלצים לילדים ובני נוער

 

תכנים מומלצים לפעילות במקום העבודה

 

תכנים מומלצים לפעילות לגילאי 65+