home icon work icon education icon city icon

לאכול בריא

תזונה בריאה היא לא רק אוכל – אלא חלק מכל שלב בחיים ובכל חלק ביום, שבה אנחו בוחרים בבריאות שלנו ושל הילדים שלנו בכל פעם מחדש. מחליטים איזה מזון נכנס הביתה, מה מגיע לכריך או לשולחן ארוחת הערב המשפחתית.

לאכול בריא זה קודם כל לדעת. לדעת מה מכיל המזון שלנו, אלו סוגי מזונות כדאי לנו לצרוך ומאלה להימנע. לדעת מה היצרנים והמשווקים של המשקאות הממותקים והמזון האולטרא-מעובד לא כל כך היו רוצים שנדע. לדעת לבחור נכון בין שלל המוצרים השונים שעל המדפים בסופרמרקט, ואיך נוכל לסייע גם למשפחה שלנו לבחור בריא יותר בכל ארוחה מחדש.

5 דברים שכדאי לדעת על לאכול בריא...

בואו תגלו מה הם!

למה כדאי לאכול בריא

תזונה בריאה

לאכול בריא

עקרונות התזונה הים תיכונית

אוכלים טבעי, צבעוני, עם טעמים וריחות מוכרים ואהובים - ובעיקר בריא יותר. הכירו את כל מה שכדאי לדעת על המלצות התזונה של משרד הבריאות, ואלו עוד יתרונות יש להן.

קראו עוד

לאכול בריא

לחם ודגנים מלאים

מה הם בכלל דגנים מלאים? מדוע חשוב לצרוך אותם ואיך תדעו שאתם צורכים מוצרי מאפה שהוכנו (באמת) מדגנים מלאים?

קראו עוד

קונים בריא

לאכול בריא

עקרונות התזונה הים תיכונית

אוכלים טבעי, צבעוני, עם טעמים וריחות מוכרים ואהובים - ובעיקר בריא יותר. הכירו את כל מה שכדאי לדעת על המלצות התזונה של משרד הבריאות, ואלו עוד יתרונות יש להן.

קראו עוד

מתכונים בריאים

לאכול בריא

פסטה פטנט

מנה ים־תיכונית חמה, טעימה, צבעונית ומהירה: עם עגבניות שרי, קטניות, ופסטה מדגנים מלאים.

קראו עוד

לאכול בריא בכל גיל

5 דברים שרצית לדעת על לאכול בריא

  1. תזונה בריאה מתחילה עוד לפני שנכנסים הביתה: במהלך הקניות, קוראים את תווית הערכים התזונתיים, משווים, ובוחרים באפשרויות הבריאות יותר בקטגוריה.
  2. לא כל השומנים שווים: עדיף לצרוך שמנים מהצומח, כמו שמן זית או קנולה, אבוקדו, טחינה, או אגוזים וזרעים (חמנייה, דלעת) לא קלויים. כדאי להפחית את צריכת השומנים הרווים מהחי (מוצרי חלב ובשר שמנים) והשומנים המוקשים מהצומח (כמו מרגרינה למשל) הנמצאים במוצרי מזון מעובדים רבים (עוגות ועוגיות, חטיפים, בורקסים וכד') .
  3. שילוב ירקות ופירות טריים יעשיר את תפריט היומי ברכיבים תזונתיים כמו מינרלים, ויטמינים, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון המצויים בהם באופן טבעי.
  4. כדי לצרוך פחות נתרן (המינרל העיקרי שבמלח) ואבקות מרק מעובדות, אפשר להשתמש בתבלינים, בצל, שום ובעשבי תיבול טריים או מיובשים. התוצאה טעימה לא פחות ובריאה הרבה יותר.
  5. מיצים, כן – גם טבעיים, מכילים כמויות גדולות מאוד של סוכר. עדיף לשתות מים, ואם רוצים לגוון ולהוסיף טעם וצבע – עם נענע, פלחי תפוז, תפוח, לימון ואפילו מלפפון.

זה לא רק לאכול בריא...