home icon work icon education icon city icon

תו הלחם של אפשריבריא – קל יותר לבחור בריא!

המדפים ברשתות השיווק מלאים בסוגים רבים של לחמים כהים, שמתהדרים בכותרות שיוצרות רושם של מוצר בריא, אבל לא כולם עשויים מקמח מלא. חלק מהלחמים נצבעים בצבעי מאכל, קרמל, סוכר חום או מולסה, שמקנים להם את הצבע הכהה. אז איך אפשר לדעת מהו הלחם המלא האמיתי?

tav efsari barie.png

נכון, כולנו יודעים שכדאי לקרוא את רשימת הרכיבים שמכיל הלחם, ואת הסימון התזונתי, ולבחור בסוג שמכיל לפחות 80% קמח מלא, אבל עבור רבים זו משימה לא פשוטה, ודורשת זמן ומאמץ.

כאן תו אפשריבריא נכנס לתמונה: תו הסימון הייחודי ללחם, פיתות ולחמניות שעליו נכתב "מוצר זה עומד בהמלצות משרד הבריאות לתזונה בריאה יותר". את התו מקבלים מוצרים ספציפיים של מאפיות, יצרנים, ורשתות שהמוצרים שלהם עומדים בתנאים הבאים:

  • לפחות 80% מהקמחים במוצר הם מדגנים מלאים.
  • תכולת הנתרן המרבית בלחם היא 400 מ"ג ל - 100 גרם מוצר.
  • הערך הקלורי המרבי הוא 250 קק"ל ל - 100 גרם מוצר.

איך תזהו את התו?

התו מופיע באופן בולט בקדמת האריזה, וכן בחלקה האחורי, שם מפורטים הקריטריונים שבהם עמד המוצר כדי לקבל את התו.

תו מזון קדמי

תו מזון קדמי

תו מזון אחורי

תו מזון אחורי


כדאי לדעת: תו אפשריבריא מופיע על יותר מ-100 מוצרים (לחמים, לחמניות ופיתות) של יצרנים גדולים, בינוניים וקטנים, רשתות בתי קפה ומרכולים – כל אלה מהווים כ-40% מהקטגוריה.

עכשיו קל יותר לבחור בריא:

  1. בקניות, כדאי להעדיף מוצרי לחם, לחמיות ופיתות הנושאים את תו אפשריבריא. רק כך תוכלו לדעת שבחרתם במוצרים המכילים מעל 80% קמחים מלאים, ותכולת נתרן וקלוריות מתאימה לכם ולילדיכם.
  2. כדאי לבדוק שבמוסדות החינוך ובצהרונים של ילדיכם מגישים לחמים ומוצרי מאפה הנושאים את התו. תקנות התזונה בצהרונים ובבתי הספר שנקבעו על ידי משרד הבריאות ומשרד החינוך דורשות ממפעילי הצהרונים וחברות ההזנה לספק מוצרי מאפה בריאים יותר – מקמחים מלאים, והתו יכול לאפשר לכם לדעת במהירות ובקלות אם זה אכן המצב.

לקריאה נוספת:

לרשימה המלאה של יצרנים ומצרים נושאי תו המזון של אפשריבריא 
לחמים מדגנים מלאים – באתר משרד הבריאות