home icon work icon education icon city icon

יום ההליכה העולמי 2021: כל דקה נחשבת!

ב-29.10.21 כולנו הולכים על זה: יוזמות ופעילויות ברשויות המקומיות, במערכת החינוך, במקומות העבודה – וגם בטבע. כי בכל מצב זה אפשריבריא!

יום ההליכה העולמי מתקיים ביום שישי ה-29 באוקטובר 2021. ביוזמת משרד התרבות והספורט מתקיימות פעילויות רבות של פעילות גופנית ופעילויות הליכה על ידי מנהלי מחלקות הספורט בכל הרשויות בישראל, פעילויות נוספות מתקיימות גם ברשויות הפעילות במסגרת "אפשריבריא בעיר״.
זוהי השנה השנייה בה אנו מציינים את יום ההליכה בזמן קורונה תחת מגבלות שונות. יחד עם זאת, אחרי תקופה ארוכה של סגרים לסירוגין וחגים בהם עשינו פחות פעילות גופנית ועם מזג אוויר סתווי ונעים, זה בדיוק הזמן להחזיר את הפעילות הגופנית לשגרה של כולנו.

המסר המוביל של יום ההליכה: כל דקה נחשבת

לא רק הליכה כ"מטלה" מוגדרת בתוך סדר היום, אלא ניצול הזדמנויות לפעילות "על הדרך" ללא הכנה או ציוד מיוחדים. כל מה שצריך הוא לאתר ולנצל הזדמנויות לפעילות גופנית שיש לכל אחת ואחד מאתנו – כחלק משגרת היום יום.

ארגון הבריאות העולמי ממליץ על 150-300 דקות שבועיות (כחצי שעה ביום) של פעילות גופנית למבוגרים (ולילדים 60 דקות ביום) כאשר הפעילות צריכה להיות בעצימות מתונה – כלומר עלייה קלה אך ניכרת בקצב הנשימה והדופק. כדאי ואפשר להתחיל כבר היום ולעשות את הצעד הראשון, ולזכור שכל דקה נחשבת - ומצטברת.

כל דקה נחשבת! ריכזנו עבורכם קישורים למשאבים, סרטונים ותכנים:

יתרונות ההליכה והתנועה: למבוגרים

  • שיפור תפקוד מערכות הלב וכלי הדם
  • חיזוק השרירים ושמירה על בריאות העצם
  • שיפור גמישות המפרקים ויכולת התנועה
  • שיפור בטחון בהליכה וצמצום הסיכון לנפילות
  • שיפור מצב הרוח ויכולת הריכוז
  • שמירה על אורח חיים עצמאי, פעיל ובריא

יתרונות ההליכה ותנועה: לילדים ולנוער

  • תורמת להתפתחות תקינה, לשיווי משקל ולקואורדינציה
  • מקדמת מיומנויות חברתיות ותקשורתיות, יכולת למידה וריכוז
  • מסייעת לשיפור הדימוי העצמי, להפחתת דיכאון וחרדה

לקריאה נוספת

המלצות פעילות גופנית באתר משרד הבריאות
קווים מנחים של ארגון הבריאות העולמי לביצוע פעילות גופנית